Sociopater är vi allihopa.

Hade ni husdjur när ni va små?

Jag tror vi borde förbjuda barn att få ha husdjur. Jag har ett svagt minne av att jag satt i ett rum med en massa små kattungar när jag var liten. Jag tyckte de revs, och tog upp dem (flera åt gången) i svansarna och höll upp dem i luftet upp och ner.

Jag har läst att djurplågeri är ett tidigt tecken på psykopati.

Två  vänner till mig har haft marsvin där de var små. Det måste varit någon hype där runt 80-talet med marsvin.
Min ena vän , K, hade flera stycken, de hette något i stil med "Putte", Putte1", "Putte2" och "Putte3", jag får en känsla av att hon säkert kallade "Putte" för "Putte3".

Min andra vän hade bara en. Den sköt hans pappa ihjäl med ett hagelgevär. Rakt i pannan ba. (Han demonsterade både med fingret och ljudeffekter när han berättar detta) . Jag tror hans pappa är sociopat. Men sen kommer det fram att marsvinet hade sprungit och gömt sig i hans sänglåda (en låda man har under sängen). När han sedan drog ut den för att hitta marsvinet (med ett namn som jag glömt), så fastnade han (marsvinet), mellan lådan och sängen.

Detta resulterade i att han bröt ryggen på sitt marsvin.

Marsvinet blev invalid och förlamad från magen och nedåt. Efter hagelhistorien begravdes han i ett gammalt avloppsrör under en sten i trädgården. (Nu gör min vän ett enormt korstecken i form av vördnad och stirrar länge ner i sitt kaffe). K tycker att de skulle ha gett han en värdig död istället, i form av vattendöden aka toaletten.

Barn ska inte ha djur säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0