Hur man dejtar en annan vän. Del 2.

Jag vaknade upp i lördags i fullt utsmetad neuvros. Kan ha varit för att jag inte visste vart jag befann mig först. När jag sen inser att jag inte är på farlig mark , utan fullt påklädd och nerbäddad hos min killkompis, som hade dragit och jobbat och låtit mig sova ut för att han är så oförskämt snäll, lugnar jag mig lite.

Munnen luktar kloak och håret står åt alla håll. Minnena från gårdagen kommer stötvis. En halvtimmes kedjerökande på hans balkong, och efter ett långt övervägande släpar jag mig in i hans kök , med mina sista krafter så tar jag tag i köksbänken innan min kropp hinner drasa ihop i en härlig klump på golvet. Jag hetsäter gårdagens jordnötter.

Highlightsen från fredagskvällen kan summeras:

- Han möter mig i dörröppningen nästan lyrisk, i handen håller han en bok, han trycker upp den framför mina ögon, så nära att jag bara ser ett överdimensionerat "D" i svart text. Det visar sig vara "D"et i ordet "Diagnoser". Själva titeln i helhet består av " Jag och mina Diagnoser" , (eller ngt liknande). - Maria, du vet den där boken vi tjattrat om, här ÄR den!! Jag känner mig genast som hemma.

- Vi wailar fram budskap på balkongen, i form av (tänk nu Celine Dion eller Mariah Carey) "- Heeeeeehehhheeejjj, påååå DiiiiHhiiiiiggg" osv. Väldigt inspirerande och fritänkande, detta leder givetvis till att jag själv känner mig manad att Moonwalka omkring i hans lägenhet ett tag.

- Vi börjar drömma om canvastavlorna som aldrig är målade och om boken som aldrig blev skriven, vi ser huset, havet, de tjocka bågarna på brillorna och det svåra rödvinet framför oss. Hur vi lever i misär och måste skita på utedass, utan vare sig hårtork eller kött, men vi kedjeröker och har svårt rödvin., vi hänger oss till konsten.

- Vi upptäcker att vi båda två lyssnar på Ane Brun, när jag försöker koppla in min Mp3 i hans dator, eftersom vi ska dansa, han kastar sig in i sin bokhylla och briljerar fram CD med Ane. Vi upptäcker att det INTE  är dansmusik.

- I ett svagt ögonblick hittar jag en ansökan till en utbildning som jag glömt lägga på brevlådan i min handväska. Jag sliter sönder kuvertet, kastar mig dramatiskt på golvet framför honom och trycker papprerna i famnen på honom och utbrister "- Lääääs, schnääälllaa, men du MÅÅÅStte säga att det eer brraa, annarschh blr jag arggg! " Han läser det länge, länge. Tittar ner på mig som bara en bödel kan . "- Schhmen, Maria, vad vill du bliiiii, vad vill du schgöööörraa??"

Detta resulterade indirekt i att vi återkom till en tidigare punkt, den med canvas och böcker, och så var cirkeln sluten.

Jag hade svårt för stora folksamlingar på lördagskvällen, och gömde mig hemma hos min väninna (för närmare beskrivning av henne se del 1 i dejting med vänner) i ett dygn.

Vilken helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0