Kick-off. Kick me off.

Gårdagens bravader.

Kurs hela dagen. Får så mycket nya inputs och inspiration att jag känner mig mer förvirrad än vanligt.  Svichar direkt från kursen över till chefen för en fördrink. Mycket trevligt. Åker sedan i samlad trupp till Herrgården för en tre-rätters middag med fri bar och 150 nya ansikten. Blir placerad brevid högsta chefen. Som blir aspackad. Jag sippar långsamt på mitt vin. Tänker minsann inte göra bort mig.


Vid ett-tiden kastar jag och en arbetskamrat in handduken och drar in till Marie Leavue, som kvällen till ära inhystes av människor iklädda dräkter. I form av olika djur. I ena hörnet stod en kyckling och sippade på ett glas vitt, i rökrutan stod ett lejon och såg hård ut.. Det hela var mycket surrealistiskt.


Kollegan, han med halvlångt hår och skön stil, plus vän dyker upp och vi kastar oss iväg till Berns. (Jag är fortfarande relativt nykter. Helt otroligt.) Berns var sådär. Väldigt mörkt. Väldigt mycket folk. Väldigt hård musik. En öl och den ena kollegan försvinner någonstans på dansgolvet. Troligtvis krälande. Vi bestämmer oss för att leta. Ger upp. Jag och halvlångt hår åker hem och dyker ner i hans soffa och käkar glass, snackar livet och skrattar oss fördärvade till avnitt av "Jackoo" tills halv sex på morgonen. Jag kryper till sängs och han bygger en koja i soffan.

Lyckad kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0