Ca 0,5 % av befolkningen är Psykopater!

Ännu en heldag med föreläsningar.... jag har fått grundkurs i psykopati idag, väldigt intressant. Jag har fått reda på nu , och som jag självklart vill dela med mig av, att man kan ha psykotiska drag utan att vara psykopat. (Jag har träffat en hel del såna människor på mycket nära håll i mitt liv. Och det blev så tydligt idag. )

Här är checklistan i stora drag, det är 12 symtom, det räknas från 0,1 och 2 poäng beroende på hur mycket av det symtomet som är utmärkande. Maxpoäng är alltså 24 poäng. Alla poäng över 18 är garanterat psykopati. Alla poäng under 11 är safe. Där emellan har man psykotiska drag, en "vanlig svensson" beräknas få ca 2 poäng. Lycka till!

Checklista för er Psykopater där ute!

Del 1

→ Ytligt charmig
→ Grandios
→ Lögnaktig/ manipulativ
→ Saknar skuldkänslor
→ Saknar empati
→ Tar inte ansvar

Del 2

→ Impulsiv
→ Dålig självkontroll
→ Kortsiktig
→ Oansvarig
→ Antisocialt beteende i ungdomen
→ Antisocialt beteende i vuxen ålder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0