Helgen som varit...

Fredagseftermiddagen spenderade jag på balkongen hos min barndomsvän P. Vi provsmakade finöl och pratade livet. P har blivit lite av en öl-guru. Han har rest europa runt och provsmakat olika ölsorter, hälsat på de sjukaste människorna och varit på de skummaste pubarna.Jag är imponerad. Jag har blivit smått inspirerad till att skaffa mig en hobby.

Igår fikade jag med L på dagen, självklart dök ämnet "sjuka relationer och spel människor emellan" upp, lite av en samtalsföljetång oss emellan. Vi analyserade detta länge och noggrant tills det var dags för mig att åka hem och storstäda.

Planerna för kvällen var någorlunda bokade, rödvin, käk och en mystisk M. Men kvällen tog en oväntad vändning och vid tio tiden befann jag mig på söder med min kusin + bekant och diskuterade vilt runt Sanna Brådings knarkskandal och självkänsla vs självförtroende. Jag måste medge att jag har svårt för människor som avbokar i sista stund, eller, jag har nog aldrig blivit avbokad sådär förut. Så jag bestämde mig för att ta tillbaka kontrollen över mitt liv och dricka mig berusad. Bra idé.

När jag senare (många ställen senare), blir bjuden till Berns av en dörrvakt med härkomst Örnsköldsvik och telefonen skriker "Silence! I kill u", (min sms signal) ideligen och snabbt fylls till bredden med fyllesms från en annan M, som tydligen satt i en taxi någonstans i Sverige. Då kändes det som om det var dags för mig att åka hem. Roligare än så blir det inte.

Det jag har lärt mig av den här helgen är att man kan stryka tvätt utan strykbräda, det enda man behöver är ett bord och en handduk. Livet känns helt plötsligt mycket enklare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0