Detta är livet!

Jag vet inte ens vart jag ska börja... jag har bra Karma just nu.. jag kommer inte att återfödas som ett kylskåp!

Jag har praktiskt taget jobbat varje dag sen jag började för en vecka sedan... oj.. en vecka. Känns som om jag varit där en månad, en fantastisk, och asjobbig månad. Jag har pendlat mellan avgrundsdjupt tvivel på mig själv och en självsäkerhet som heter duga. Det har pendlat rätt kraftigt, men det känns nu som om det börjar bli stabilt. Känslomässigt och karriärsmässigt. Nu vet jag vad jag pysslar med om dagarna (och nätterna) när jag är på jobbet. Fantastisk känsla!

Jag önskar att alla vågade prova på att jobba med något som de verkligen brinner för. Det är obeskrivligt skönt. Jag gick upp 05.30 imorse, med vetskap om att jag var städansvarig på jobbet idag, (mer toalettansvarig), men ändå så rusar jag upp ur sängen, utbrister i ett lyckligt visslande och säger högt för mig själv att idag blir nog en superbra dag!

Väldigt olikt mig.

Jag har fått en lägenhet. (jag vet, livet leker). En underbar underbar liten lägenhet i en lummig närförort till stan. Helkaklat nyrenoverat badrum, superfin kokvrå, sovalkov. Allt jag kan önska mig. Jag flyttar in på söndag. Och jag har tusen funderingar i huvudet ! Jag ska måla om, sätta upp hyllor. Köpa säng, soffa, sofbord, TV, åh, ja, allt.

Jag tror jag ska skita i allt det där  och köpa en flaska vin, dra över K, korka upp, och fira istället! Inköp får bli när jag har tid. Och tid är något som jag inte har den närmsta veckan, kommer att börja veckan med två heldagars kurs, sedan jobba ca 13 tim om dagen i 7 dagar i sträck, (där ingår det två nattpass som då blir 24- timmars pass helt enkelt) .
Men gud, vilken bra lön jag har att se fram emot i Juli. Jag ser hur min 32-tums LCD-TV bildas framför mina ögon.

Mmmmm... Detta är livet!

Kommentarer
Postat av: Sascha

Men gud vad glad jag bli när jag hör att du har det så bra. :) Kanon Maria. Nu väntar bara mitt besök i Stockholm i höst så är allt ännu bättre. Sköt om dig, gumman. Kram

2008-06-15 @ 02:55:20
URL: http://sascha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0