Ny vecka!

Jag tänkte först tillägga ett "URK " över den här veckan, men jag har bestämt mig för att se ljust på livet istället!

Jag har tackat nej till att jobba extra idag också, eftersom det krockar med mina praktiktider, men arbetsnarkomanen inom mig skriker av obehag över en dags förlorade pengar och stress. Fast vad ska jag göra av pengarna egentligen? Köpa nya skor? iof hade det varit bra för att lägga undan till en eventuell flytt (om jag någonsin får en lägenhet) eller en resa... Nä, nu får jag lägga av, praktiken kommer först! PUNKT.

Jag tror att jag känner ett mer lugn nu än vad jag har gjort de senaste dagarna, jag ogillar verkligen dramatik, men lyckas hela tiden hamna i det, eller skapa det själv. Nu kan jag se det i ett större perspektiv och inte vara så fördömande, ja, jag har rätt svårt att se mina egna brister och kan lätt fördöma andra. I grund och botten handlar det väl om tillit, som allt annat. Relationer, vänskap, jobb, mig själv, tillit måste ingå i allt det där för att man ska kunna våga leva. Och jag vågar, till den gränsen att det inte skadar vill säga.

Det här ska bli en bra vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0