¨?

Jag har varit på anställningsintervju nu igen, på ett kanske lite mer "passande" företag.  Det är inom Vi-åker-båt-i-några-timmar-och-det-är-lite-finare-än-finlandsfärjan-industrin.

Jag tror det kan vara något för mig. och jag ramlade inte ner för någon trappa , jag välte inte ut min kaffekopp eller kände mig paranoid under intervjun så jag får rätt bra vibbar av det här jobbet. Jag hade däremot en kvinnlig medtävlande om jobbet som inte var en värdig motståndare. Under rundvandringen förklarandes det för oss att spa-avdelningen nu är utbyggd och innehåller inte bara behandlingsrum (massage m.m). Den unga kvinnan som hela dagen har trängt sig före, varit först på att hälsa på alla, alltid velat vara i täten och visa sina framfötter som var iknölade ett par för små stillettstövlar, och tajt rosa tröja (behöver jag säga mer??)  frågade då chefen, säkert för att verka smart också, " Jaha, du menar Rehab"

Jag tar sakta ett par steg tillbaka, jag vill INTE under några omständigheter bli förknippad med denna outvecklade varelse! Chefen stirrar chockat på henne och försöker stammande och låångsamt förklara för den stackars tjejen med nätstrumpor och shorts (!!) att dem inte bedriver i någon form ett behandlingsarbete på båten.
Jag är tveksam om hon förstod.



Nu ska jag kurera mig så min förskylning går över tills på måndag,

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0