Turkland!

Åh. Hemma at last. En vecka i Turkiet med 45 graders hetta. Åh. Det var så mysigt! En helt annan kultur där borta upptäckte jag. Följande känns rätt främmande för mig:

Servitörerna använder portabla dammsugare istället för trasor att rengöra borden med. Under tiden man äter.

Alla, och då menar jag alla, vill följa med en efter middagen och dricka drinkar på Bar Street. (jag har en känsla att vi svenska flickor inte har tagit fram våra intellektuella sidor här tidigare)

Det är okej att förfölja fina svenska flickor i bil i ca 10 kvarter.

Man förlovar sig genom att ge bort en stor hemmagjord servettros.

Att pruta. De ger ett alldeles för högt pris. Man ger ett skämtpris. De skrattar obligatoriskt. Säljer in sin produkt igen. Man ger ett lite bättre pris. De nekar. Man går ut ur butiken. De springer efter. Dealen är gjord ca tio meter från butiken.

Ryska ingenjörer gillar vattenpipa.


Beställer man en drink får man fyra.


Luftkonditionering är ett måste. (vi kom på det tredje dagen)


De använder en skum ost i allt. ALLT!


Kaffet ingår alltid. Förstår inte varför de ens skrev med det på menyn.

Det lever sköldpaddor i restaurangernas buskar. Det är deras husdjur. Ungefär.

Alla kan två säga två saker på svenska: "Mens", och " Sex laxar i en laxask". Vi har verkligen givit dem guldkornen av vårat språk tycker jag.





Kommentarer
Postat av: anette

Hahaha, vilka pricksäkra iaktagelser!!!

Välkommen hem!!

Puss Anette

2008-08-18 @ 20:41:58
Postat av: Therése

Ha ha, jag var också i Turkiet (Alanya) en vecka i augusti och känner igen mig på samtliga punkter! Fast AC:n fixade vi direkt när vi kom dit och den enda servettros jag fick var från en svensk grabb men annars så :b

2008-10-14 @ 14:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0